[NOTA KECIL] AKU INDEPENDENT?

Tak perlu nak fikir aku ini independent
Kenapa perlu anggap aku ini hebat? 
Aku nampak independent
Tapi aku bukan fully independent 

Aku suka buat kerja sendiri
Aku suka bergerak sendiri
Aku suka buat kawan baru sendiri
Aku suka majukan diri sendiri
Aku suka berkawan tapi masih belum jumpa siapa lawan siapa kawan
Aku tak perlu tunggu orang untuk capai apa saya nak
Aku tak perlu tunggu orang untuk pergi ke tempat saya nak pergi
Aku tak suka menunggu dan aku tak suka ditunggu

Aku ada sebab kenapa aku sendiri
Sebab
Aku susah percayakan sesiapa lagi
Beruntunglah mereka yang aku percayai
Beruntunglah mereka yang ada simpan rahsia diri
Yang aku percaya mungkin akan mengkhianati
Tapi aku harap percaya aku takkan dikhianati

"Takpa dia okay je sendiri"
"Takpa bukan dia kisah pun"
"Takpa dia dah biasa gerak sendiri"
"Takpa dia okay je aku pergi"

Aku tak kisah? 
Aku KISAH
Aku ada perasaan
Aku ada rasa sedih,  gembira, terasa
Tapi kenapa aku pendam? 
Kenapa aku tak suka bagitahu orang? 
Sebab aku tahu
Nanti kawan aku terasa
Nanti dia berkecil hati 
Nanti dia akan jauhkan diri 
Dan aku pendam
Bila orang memperlekehkan aku
Nampak macam gurauan tapi kau tak sedar itu menyakitkan

Aku tak kental
Aku tak sado
Hakikatnya aku juga hati tisu
Aku juga punya rasa untuk diambil tahu
Aku juga tahu menangis
Tapi
Aku tak pandai tunjuk
Aku tak pandai nak ekspres kan diri
Aku cuma tak tahu 

Jangan anggap aku independent 
Aku nampak independent 
Tapi aku tak fully independent 



No comments: